گلفام سفر

آژانس هواپیمایی مسافرتی گلفام سفر مجری تورهای خارجی, بلیط هواپیما, بیمه مسافرتی, تور مسافرتی, تور تابستان, تور نوروز, تور لحظه آخری, رزرو هتل, خرید اینترنتی

گلفام سفر

آژانس هواپیمایی مسافرتی گلفام سفر مجری تورهای خارجی, بلیط هواپیما, بیمه مسافرتی, تور مسافرتی, تور تابستان, تور نوروز, تور لحظه آخری, رزرو هتل, خرید اینترنتی

کلیسای درختی شن شاپل فرانسه


فرانسه از جاذبه های گردشگری متعددی برخوردار است که برخی از آن ها اصلا شناخته شده نیستند. کلیسای شن شاپل یکی از این مکان هاست و از جذاب ترین عبادتگاه های فرانسه می باشد که در تنه یک درخت بلوط در شهرستان سن ماریتیم ساخته شده است. ارتفاع این درخت حدودا 15 متر و قطر قسمت پایینی آن تقریبا 16 متر است. در سال 1669 میلادی کلیسایی به نام بانوی صلح بر بالای این درخت ساخته شد و چند سال بعد کلیسای دیگری هم به نام کلیسای مخفی در قسمت پایینی همین درخت ایجاد شد. این درخت زمانی که حدود 500 سال عمر داشت، مورد اصابت صاعقه قرار می گیرد. رعد و برق باعث سوختن داخل درخت می شود اما سطح بیرونی درخت آسیبی نمی بیند. همین حادثه باعث می شود کشیش روستا ادعا کند که این درخت از سمت خدا انتخاب شده و مکانی مقدس است. پدر دو کرسو پس از مدتی اقدام به ساخت کلیسایی بر بالاترین نقطه این درخت می کند و پلکانی مارپیچ برای آن قرار می دهد. این درخت کهنسال با قدمتی 1200 ساله قدیمی ترین درخت کشور فرانسه می باشد و امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه تبدیل شده است.

غار پرآو، خطرناک ترین غار ایران


در دل کوهی بلند در استان کرمانشاه، غاری جای گرفته است که به خطرناک ترین غار ایران معروف است. پرآو در زبان محلی به معنای پر آب است. این غار 12 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه، میان کوه های بیستون و طاق بستان واقع شده و زمانی بزرگ ترین غار عمودی دنیا بود و به همین دلیل لقب اورست غارهای جهان را به آن داده اند. امروزه غارهای عمیق تر بسیاری در جهان کشف شده اند و در حال حاضر این غار، در رتبه 212 لیست عمیق ترین غارهای دنیا قرار دارد. طول این غار 1454 متر و عمق آن 752 متر است و 26 حلقه چاه دارد. از ویژگی های منحصر به فرد غار پرآو، دهانه آن است که در ارتفاع 3 هزار متری از سطح دریا قرار دارد و به گونه ای است که باید به حالت پا مرغی به آن وارد شد. پیمایش این غار از درجه سختی بسیار بالایی برخوردار است و بدنه و دیوار سنگی و خشن غار باعث می شود لباس غارنوردان در حین پیمایش پاره شود و سرما و آب به سطح بدنشان نفوذ کند. این غار بیش از 40 سال پیش توسط گروهی از زمین شناسان انگلیسی کشف شد و امروزه با عنوان غار قاتل به یکی از مکان های رمز آلود و خطرناک ترین غار کشور تبدیل شده است.

مقبره مومنه خاتون، نگین شهر نخجوان


جمهوری خودمختار نخجوان یکی از قدیمی ترین شهر های آذربایجان است که تاریخ تاسیس آن به 1500 سال قبل میلاد باز می گردد و در بعضی از افسانه های محلی گفته می شود این شهر از زمان نوح وجود داشته و توسط نوح بعد از سیل مشهور این شهر، بنا شده است. این شهر با جاذبه های دیدنی خود، پذیرای گردشگران بسیاری است. یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی نخجوان، مقبره مومنه خاتون است که با نام معینه خاتون نیز شناخته می شود. این بنا با ارتفاع 25 متر از آجر و گِل فشرده و بر روی مقبره مومنه خاتون، همسر اتابک جهان پهلوان ساخته شده است. اتابک، بنیانگذار سلسله اتابکان آذربایجان بود که در قرن هفتم هجری قمری شکل گرفته بود. از ویژگی های منحصر به فرد این بنا ظرافت و نقش و نگارهایی است که در ساخت این بنا به کار گرفته شده است. سازنده این بنا عجمی نخجوانی (Ajami Nakhchivani) است که از معماران مشهور زمان خود بود. قدمت این برج به قرن دوازدهم می رسد که طبق نوشته هایی که بر روی کتیبه فوقانی این بنا درج شده، به دستور شاهزاده شمس الدین نصرت الاسلام و المسلمین ساخته شده است و هدف از ساخت آن زنده نگهداشتن دین اسلام و نمایش سبک معماری اسلامی بوده است. این بنا از اهمیت تاریخی و گردشگری بسیاری در بین مردم آذربایجان برخوردار است و در فهرست یونسکو نیز به ثبت رسیده است. 

روستای تنگی سر سنندج


روستاها بهترین مکان برای لمس تاریخ و فرهنگ مردم آن منطقه هستند که با گذشت زمان سنت و میراث فرهنگی خود را حفظ کرده اند و تلفیقی از طبیعت، معماری، فرهنگ و هنر را در خود جای داده اند. روستای گردشگری تنگی سر در شهرستان سنندج واقع شده و یکی از دوازده روستای مهمِ گردشگری در استان کردستان است. تنگی سر از پرجعیت ترین روستاهای سنندج است که در میان کوه های شاهو و در مسیر چشمه های منتهی به رودخانه سیروان قرار گرفته است. در این روستا بافت های با ارزش و مکان های متنوع و دیدنی بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها خانه های مردم این روستاست که بعضی در حدود 1000 سال قدمت دارند و نحوه استقرار آن ها از معماری پلکانی نشات گرفته که در گذشته به دلیل کمبود زمین، خانه ها را طوری می ساختند که بام خانه پایینی به عنوان حیاط خانه بالایی مورد استفاده قرار می گرفت. پوشش مردمان خونگرم این منطقه، لباس های محلی است و به زبان کردی صحبت می کنند و اکثر آنان به کشاورزی و دامداری مشغول هستند. تماشای رودخانه خروشان و کوه های سر به فلک کشیده، تجربه بی نظیر و لحظات شگفت انگیزی را برای گردشگران در سفر به این روستا خلق می کند.